آاس رم با برتری 1-0 مقابل لسترسیتی به فینال لیگ کنفرانس اروپا 2021/22 صعود کرد. ژوزه مورینیو پس از این بازی گفتگویی با خبرنگاران داشت.

مورینیو در مصاحبه با اسکای ایتالیا گفت:

خیلی خسته هستم؛ می خواهم به خانه بروم. این یک برد خانوادگی بود. فقط آنهایی که در زمین بودند، در این برد نقش نداشتند بلکه نیمکت نشینان و هواداران نیز سهیم هستند. بزرگترین دستاورد ما همین احساس همدلی و ایجاد یک خانواده است. 

فکر می‌ کنم عملکرد ما فوق‌ العاده بود. دیگران ممکن است آن را متفاوت ببینند، اما وقتی دروازه‌ بان شما در طول 120 دقیقه مقابل یک تیم لیگ برتری با این همه کیفیت هجومی فقط دو سیو انجام می دهد، به این معنی است که ما کار خوبی انجام داده‌ ایم.

بچه ها شایسته این لحظات هستند. برای ما سه بازی در سری آ باقی مانده است تا لیگ را به بهترین شکل تمام کنیم. مسیر فوق العاده ای برای رسیدن به فینال داشتیم. برای رسیدن به فینال امتیازاتی را در سری آ از دست دادیم، اما اکنون در فینال هستیم و می خواهیم برنده شویم.

سبک پرسینگ ما خطراتی را به همراه دارد و ما قادر به انجام آن برای 90 دقیقه نیستیم. عمیق تر نشستیم، به ترکیب 5-3-1-1 تبدیل شدیم، با تلاش باورنکردنی هافبک ها خطوط را محکم نگه داشتیم. حفظ توپ بدون مخیتاریان آسان نبود، اما بازیکنان خیلی سخت کار کردند. رم یک خانواده است، من امشب را اینگونه توصیف می کنم؛ پیروزی خانوادگی.

تامی آبراهام می‌ داند، من از تمجید کردن او امتناع می‌ کنم. تامی می تواند بهتر عمل کند و این را می داند! او بازیکن بزرگی است که پتانسیل بالایی دارد. من از تعریف و تمجید تامی خودداری می کنم! او باید در هر بازی به این شکل کار کند، نه فقط زمانی که مقابل لاتزیو بازی داریم یا برای فینال می‌ جنگیم.

اگر به من اجازه می دهید برای مربی ای که دوست من است یعنی کارلتوی بزرگ، پیامی بدهم، بیا هر دو برویم و فینال ها را ببریم. رئال مادرید مانند کارلتو در قلب من است. او برای من و رم خوشحال است و من برای او و رئال مادرید خوشحال هستم. ببینیم این دو مربی جوان [با خنده] قهرمان می شوند یا خیر.

گریه کردن در پایان بازی؟ من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که در فینال های معتبرتری بازی کنم، اما آن شادی باورنکردنی برای همه باعث شد که احساس خاصی داشته باشم. تاریخ رم، تاریخ رنج است، بردهای زیادی وجود ندارد، تعداد جام ها کم است. این برای ما معنی زیادی دارد. این فینال برای من همچون فینال لیگ قهرمانان اروپاست.

ژوزه مورینیو
مورینیو و تهییج کردن بازیکنان رم در دقایق پایانی بازی با لسترسیتی